Deklaracja dostępności
1. Wstęp oraz nazwa podmiotu publicznego
Urząd Gminy Susiec (ul. Tomaszowska 2, 22-672 Susiec, tel: (+48 84) 665-48-93, fax: (+48 84) 665-48-93, email: gmina@susiec.pl), zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej: Biuletyn Informacji Publicznej - Urząd Gminy Susiec.
2. Data publikacji i aktualizacji
Data publikacji strony internetowej: 2012-01-01.
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2020-09-21.
3. Dane kontaktowe
W przypadku utrudnień w dostępności strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Agnieszka Hałasa, e-mail: ahalasa@susiec.pl. Można także zadzwonić na numer telefonu 84 6654893. Tą samą drogą można złożyć wniosek o udostępnienie informacji niedostępnej oraz skargę na niewystarczające zapewnienie dostępności.
4. Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Treści niedostępne
- filmy nie posiadają napisów dla osób niedosłyszących
- część plików opublikowanych w serwisie to skany dokumentów opublikowane w formacie .pdf, które nie zostały poddane procesowi optycznego rozpoznawania tekstów (OCR).
Wyłączenia
- Filmy i pliki zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.
- W miarę możliwości opublikowane wcześniej pliki będą sukcesywnie poddawane procesowi OCR, a a nowe pliki będą publikowanie plików w formatach zawierających treść z poprawnie zaznaczoną strukturą logiczną.
Ułatwienia na stronie podmiotowej BIP:
- podwyższony kontrast (kontrastowe tło, elementy graficzne, wyszczególnione elementy nawigacyjne zawierające wyraźny focus w postaci ramki widocznej w trakcie nawigacji za pomocą klawiatury),
- możliwość powiększenia/pomniejszania wielkości tekstu na stronie,
- uporządkowana przejrzysta mapa strony,
- artykuły, sekcje zawierają nagłówki ułatwiające nawigację za pomocą klawiatury,
- treść artykułów, publikacji dostępna jest z poziomu menu uporządkowanego w postaci hierarchicznej listy, w której każdy element jest aktywnym odnośnikiem do opisywanej pozycji menu, menu dostępne również za pomocą skrótów klawiaturowych,
- strona internetowa dostosowana do łatwego powiększania z poziomu menu przeglądarki.
5. Data sporządzenia Deklaracji Dostępności oraz metoda przygotowania
Oświadczenie sporządzono dnia: 2020-03-31. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
6. Informacje na temat procedury
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt z Koordynatorem ds dostępności - Agnieszką Hałasa na adres ahalasa@susiec.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu +84 6654893 wewn. 31. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo:
- zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
- wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
- wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich.
7. Skróty klawiaturowe
Wykorzystanie skrótów klawiaturowych ułatwia korzystanie z serwisu. Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.8. Dostępność architektoniczna
Budynek Urzędu Gminy Susiec, ul. Tomaszowska 2, 22-672 Susiec
Do budynku prowadzi 1 wejście główne od strony zachodniej.
Do wejścia prowadzą schody oraz podjazd dla osób niepełnosprawnych, znajdujący się obok schodów.
Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.
Wejście nie jest zabezpieczone bramkami.
W budynku nie ma windy.
Dla osób niepełnosprawnych na wózkach dostępne są korytarze i pomieszczenia na parterze.
Przed budynkiem wyznaczono 1 miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych.
9. Obsługa osób z niepełnosprawnościami
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
W odniesieniu do obsługi osób słabowidzących oraz osób z problemami poznawczymi:
- w budynku jest oznaczenie początku i końca biegu schodów zewnętrznych i wewnętrznych poprzez wyróżnienie przy pomocy kontrastowego koloru,
- pomieszczenia oznakowane są tabliczkami w alfabecie Braille'a oraz odznaczone kontrastowym kolorem,
- pomieszczenia oznakowane są piktogramami z podstawowymi funkcjami obiektu i kierunkami dotarcia do najważniejszych pomieszczeń,
- w budynku znajdują się przenośne lupy elektroniczne oraz powiększalniki HD z monitorem LCD.
W odniesieniu do obsługi osób słabosłyszących w Urzędzie Gminy Susiec, znajdują się przenośne pętle indukcyjne.
Brak możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu i online.