Informujemy, że od godz. 19:00 do godz. 20:00 w dniu 29 kwietnia 2024 r. (Poniedziałek) planowane są prace konserwacyjne systemu BIP, które mogą skutkować jego niedostępnością. Przepraszamy za utrudnienia.

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Susiec

Rejestracja zgonu

Cel usługi Rejestracja zgonu osoby zmarłej
Dotyczy Obowiązek zgłoszenia zgonu do Urzędu Stanu Cywilnego spoczywa w kolejności na następujących osobach:
• małżonku lub dzieciach zmarłego,
• najbliższych krewnych lub powinowatych,
• osobach, które zamieszkiwały w lokalu, w którym nastąpił zgon,
• osobach, które były obecne przy zgonie,
• administratorze domu.
Osoba obowiązana do zgłoszenia zgonu może w celu spełnienia tego obowiązku udzielić pełnomocnictwa innej osobie.
Podstawa prawna

Ustawa z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U. z 2014 r., poz. 1741 z późn. zm.);

Ustawa z 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych ( Dz. U. z 2010 Nr. 167 poz. 1131 z późn. zm.);

Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2015 r, poz. 783).

Wymagane dokumenty 1. Karta Zgonu wydana przez lekarza, zakład służby zdrowia lub osobę uprawnioną do stwierdzenia zgonu.
2. Dokument tożsamości osoby zmarłej – dowód osobisty oraz ważny paszport.
3. Do wglądu - dowód osobisty osoby zgłaszającej zgon,
Czas realizacji Akt zgonu sporządza się w dniu, w którym dokonano zgłoszenia zgonu.
Akt zgonu sporządza się na podstawie prawidłowo wypełnionej przez lekarza karty zgonu oraz protokołu podpisanego przez osobę zgłaszającą zgon oraz kierownika urzędu stanu cywilnego.
Zgon należy zgłosić najpóźniej w ciągu 3 dni od dnia zgonu. Jeżeli zgon nastąpił na skutek choroby zakaźnej, zgłoszenia dokonuje się w ciągu 24 godzin od zgonu.
Opłaty • sporządzenie aktu zgonu oraz wydanie jednego odpisu skróconego po sporządzeniu aktu zgonu – zwolnione z opłaty skarbowej,
• 17 zł za pełnomocnictwo do zgłoszenia zgonu, jeśli takie zostało udzielone, za wyjątkiem pełnomocnictw udzielonych małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu, które zwolnione są z opłatyskarbowej.
Rezultat Po sporządzeniu aktu zgonu wydawany jest jeden odpis skrócony aktu zgonu.
Dodatkowe informacje Zgłoszenie zgonu dokonuje się w Urzędzie Stanu Cywilnego właściwym do miejsca zgonu.
Tryb odwoławczy Nie przysługuje
Miejsce załatwienia sprawy Urząd Stanu Cywilnego w Suścu
ul. Tomaszowska 2
22-672 Susiec
Szukaj dokumentów
od do
Dane Przenieś Opcje Tytuł Data utworzenia Znak dokumentu Wprowadzający Wytwarzający Wydział