Wymeldowanie z pobytu stałego
Osoba , która opuszcza miejsce pobytu stałego jest obowiązana wymeldować się w organie gminy, właściwym ze względu na dotychczasowe miejsce jej pobytu, najpóźniej w dniu opuszczenie tego miejsca.
W tym celu osoba zgłasza się z dowodem osobistym, a jeżeli podlega obowiązkowi wojskowemu również z książeczką wojskową . Przedkłada wypełniony formularz „Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu stałego”
Osobie która dokonuje wymeldowani z pobytu stałego organ gminy wydaje z urzędu zaświadczenie stwierdzające dopełnienie obowiązku wymeldowania się
Osoba która wyjeżdża za granicę na okres dłuższy niż 2 miesiące , jest obowiązana zgłosić swój wyjazd oraz powrót właściwemu ze względu na miejsce pobytu stałego organowi gminy najpóźniej w dniu opuszczenia dotychczasowego miejsca pobytu.
Wymeldowanie z pobytu stałego osoby zmarłej dokonuje z urzędu właściwy organ gminy na podstawie odpisu skróconego aktu zgonu przesłanego przez USC sporządzający zgon bez konieczności wypełniania formularza „Zgłoszenie wymeldowania z pobytu stałego”